De herfststorm die over het land raast, heeft al heel wat schade veroorzaakt. Vakmannen worden onafgebroken overstelpt door dringende oproepen.

Om deze vaklui te helpen de toestroom aan oproepen beter te beheren, maar ook om mensen in nood te helpen, heeft goudengids.be de mobiele applicatie ‘Urgent’ gelanceerd.

Maandag 28 oktober 2013 — Be Prepared – zei Baden Powell, de legendarische stichter van de scoutsbeweging. Een goede raad, maar wel sneller gezegd dan gedaan. Een storm met fikse rukwinden komt nu eenmaal onverwacht. Opeens vliegt dat stuk dak eraf. Opeens knalt die boom op de oprit. En dan heb je dus dringend een vakman nodig die snel ter plaatse komt. Sinds deze zomer is er tóch een manier om je op zulke noodsituaties voor te bereiden: door de gratis applicatie ‘Urgent’ te downloaden op urgent.goudengids.be.

Huiselijke crisissituaties hebben er een handje van weg om zich op het slechtst denkbare moment voor te doen. De jongste dochter sluit zich op Kerstdag op in het toilet. Vind dan maar eens een slotenmaker die wil komen! Of zoonlief trapt een voetbal door de ruit tijdens het jaarlijks verlof van de vaste glazenmaker. Iedereen kent die typische frustratie: wanneer men dringend iemand nodig heeft, lijkt niemand beschikbaar! Precies voor die momenten ontwikkelde goudengids.be de gratis mobiele applicatie ‘Urgent’.

> GEGARANDEERD DRIE NUMMERS

Met ‘Urgent’ zijn mensen in noodgevallen maar één klik verwijderd van een beschikbare vakman. Ze klikken op hun mobiele telefoon de juiste categorie aan – zoals: sanitair & verstoppingen; sloten & sleutels; electriciteit… - en meteen verschijnt een reeks beschikbare vakmannen uit hun buurt. Op elk moment, hoe ongelegen ook, verschijnen er minstens drie dienstverleners die voldoen aan drie eisen: (1) ze beheersen de gevraagde stiel, (2) ze hebben hun status als ‘beschikbaar’ aangevinkt en (3) ze zijn bereid de verplaatsing te maken. Precies omdat in ‘urgente’ gevallen de tijd ontbreekt om uren rond te bellen…

Wim Vermeulen, Head of Mobile bij goudengids.be, legt uit: “‘Urgent’ is een gebruiksvriendelijke, kostenloze app die mensen in noodsituaties snel en efficiënt in contact brengt met beschikbare hulp. Dat past helemaal binnen de missie van goudengids.be. Wij willen de missing link zijn tussen klanten en dienstverleners en blijven innoveren om die belofte waar te maken. Dat iemand met een afgebroken sleutel een slotenmaker wil vinden, is duidelijk. Onze nieuwste app maakt die zoektocht nog eenvoudiger.”

De ‘Urgent’-app telt drie categorieën. Naast ‘Vakmannen aan huis’ vinden gebruikers er ook beschikbare, lokale ‘Medische dienstverleners en ziekenhuizen’, plus een handig overzicht van ‘Noodnummers’.