goudengids.be lanceert een nieuwe, innovatieve tool die Belgische KMO’s toelaat om zowel nationaal als (hyper)lokaal op Facebook te adverteren

goudengids.be is de 1ste in België en na Italië de 2de in Europa om een tool van dit type op de markt te brengen

Maandag 1 juni 2015 — goudengids.be lanceert een eenvoudige en doeltreffende tool die de Belgische retailer, zelfstandige en andere kleine en middelgrote ondernemingen in staat stelt om professionele advertentiecampagnes op Facebook te voeren mét een nationale, regionale of (hyper)lokale selectie.

Miljoenen mensen wereldwijd gebruiken Facebook dagelijks om in contact te staan met hun vrienden en de dingen die hen dierbaar zijn. Ook in België: vandaag zijn 5,5 miljoen Belgen actief op Facebook, waarvan 78% of 4,3 miljoen Belgen minstens eenmaal per dag inloggen. Smartphonegebruikers zijn nog ferventer op Facebook.

Veel bedrijven, zeker KMO’s, vinden het echter nog te ingewikkeld om het potentieel van Facebook voor zichzelf werkelijk te benutten. Met de nieuwe, innovatieve en bijzonder gebruiksvriendelijke oplossing ontsluit goudengids.be aanzienlijke opportuniteiten voor deze ondernemers.

Een uniek bereik op de Belgische markt

goudengids.be haalt de complexiteit van campagne voeren op Facebook weg. In amper drie kliks is de gewenste doelgroep met grote precisie geselecteerd – locatie, geslacht en leeftijd - en ziet de ondernemer in real-time hoeveel potentiële klanten hij bereikt.

• Een voorbeeld goudengids.be heeft de 589 Belgische gemeenten in kaart gebracht en stelt de KMO in staat om bijv. alle 12.000 vrouwen tussen 30 en 45 jaar in een omtrek van 20 km rond Genk die op Facebook aanwezig zijn, te bereiken.

Het team Facebookexperts bij goudengids.be ontwikkelt voor de ondernemer ook een doeltreffende advertentie met passende boodschap die niet alleen zijn bedrijfsdoelstellingen dient, maar ook volledig conform is met de richtlijnen van Facebook.

Innovatief, laagdrempelig en effectief

“Wij zijn erg blij met de lancering van deze nieuwe oplossing door goudengids.be,” vertelt Marco Centauro, Regional Director Global Marketing Solutions bij Facebook Europa. “Zeker in een land als België waar 1 miljoen KMO’s de ruggengraat van de economie vormen, is het voor ons belangrijk dat deze ondernemingen gezond zijn. KMO’s doen hun business groeien en creëren jobs met Facebook – wij willen dat ze succesvol zijn.”

"Je kan vandaag niet buiten het potentieel van Facebook voor bedrijven om. Omdat de klant erop aanwezig is en omdat het platform je als ondernemer toelaat om die klant met een erg verfijnde selectie te bereiken,” licht Laurent Lejeune, Chief Marketing Officer bij goudengids.be, toe. “Met de nieuwe Facebook-tool brengt goudengids.be eens te meer een nieuwe digitale communicatie- oplossing tot bij de lokale ondernemer en houdt rekening met twee zorgen van de Belgische KMO en zelfstandige: (1) zijn vraag om eenvoud, duidelijkheid en gebruiksvriendelijkheid, en (2) zijn vraag om zekerheid en efficiëntie.”

goudengids.be heeft enkele ondernemers de kans gegeven om de nieuwe oplossing vooraf uit te proberen en naast de resultaten te leggen van advertentiecampagnes in eigen beheer.

goudengids.be biedt deze nieuwe dienst vanaf 1 juni aan de Belgische KMO aan.