In crisistijd starten kmo’s beter zélf het gesprek met potentiële klanten

De nieuwe dienst ‘Dialog’ van goudengids.be is daarbij de uitgelezen partner

Dinsdag 24 september 2013 — Kmo’s die hun business willen laten groeien in onze woelige economische tijden,  hebben nood aan proactieve marketing! Geen klein bier - want waar vinden kmo’s waardevolle data van relevante potentiële klanten, inspiratie voor acties en een professionele e-mailing dienst op maat? Vanaf vandaag is dat alles verrassend gemakkelijk. Dan lanceert goudengids.be immers ‘Dialog’, een dienstenpakket rond klantenprospectie, voor elke ambitieuze kmo.

Quiz, quiz. Welke bloemenzaak zou het meest floreren? Diegene die z’n deuren opent en telt hoeveel (of hoe weinig) kantoorbazen dit jaar spontaan aan secretaressedag denken? Of diegene die twee dagen op voorhand proactief een herinnering stuurt naar alle zoekvoerders in een straal van tien kilometer? Juist…

Om hun zaak een duw in de rug te geven – of tenminste op peil te houden – moeten bedrijfsleiders van kmo’s vandaag zelf de dialoog aangaan met potentiële klanten. Marketing is echter in ons digitale tijdperk meer dan ooit een vak apart. Een drukbezette bedrijfsleider kan die extra taak er niet bijnemen. Daarom ontwerpt goudengids.be efficiënte en betaalbare marketingoplossingen voor kmo’s. ‘Dialog’ is de gloednieuwe data selling service waarmee bedrijfsleiders een marketingcampagne van a tot z op poten kunnen zetten. Want het is één ding om te zeggen: “Ik ga voortaan aan prospectie doen via creatieve e-mailing...” Maar wie schrijf je aan? Wanneer? En hoe krijgen jouw e-mails een professionele look? ‘Dialog’ weet raad.

Dialoog zoeken = proactieve marketing

goudengids.be, het grootste digitaal bedrijf van België met ervaring in lokale opzoekingen, beschikt over meerdere expertises. Enerzijds zijn de digitale marketing experts als grootste Belgische websitebouwer het brein achter meer dan 25.000 bedrijfswebsites. Anderzijds zorgen 250 (lokale) verkopers over het hele land ervoor dat goudengids.be de lokale markt door en door kent... ‘Dialog’, de nieuwe data selling service op maat voor elke ambitieuze kmo, vertaalt die dubbele expertise in één handig dienstenpakket waarmee bedrijfsleiders in dialoog kunnen treden met potentiële klanten. Met ‘Dialog’ kopen ze in één beweging (1) de contactgegevens van relevante prospecten, (2) inspiratie voor proactieve zakelijke initiatieven en (3) een professionele e-mailingdienst. Zo maakt goudengids.be het kmo’s gemakkelijker dan ooit om aan doelgerichte, professionele klantenprospectie te doen. Precies wat het verschil maakt in economische crisistijd!

Rijke database, relevante gegevens

Een verkoper van terraswarmers heeft geen boodschap aan de contactgegevens van àlle Belgische restaurants. Om een doelgerichte marketing actie te kunnen opzetten, moet hij weten welke restaurants een terras hebben. goudengids.be beschikt over die informatie. Het bedrijf kan voor 650.000 Belgische bedrijven informatie verstrekken die verder gaat dan louter contactgegevens. “Met ‘Dialog’ kopen kmo’s uit onze rijke database precies die gegevens die ze nodig hebben om relevante potentiële klanten te identificeren en te benaderen. Of ze nu zoeken naar restaurants-met-terras, boekenwinkels-met-eethoek, of hotels-met-zwembad – onze uitgebreide vindmotor filtert de gewenste lijst er zo uit”, zegt Laurent Lejeune, CMO bij goudengids.be.

Betaalbare a tot z campagnes

Maar ‘Dialog’ biedt meer dan relevante contactgegevens. Op een digitaal platform vinden bedrijfsleiders inspiratie voor nieuwe business initiatieven in functie van een evenementen-kalender (Valentijn, Moederdag, …) of per sector (Bouwmaterialen, Schoolgerief, …). kmo’s kunnen de e-mailing toevertrouwen aan goudengids.be, wat een professionele aanpak garandeert. En via een overzichtelijk campagneverslag volgen ze zelf op in welke mate deze inspanningen renderen.

Kurt Ghijsbrecht, Business Unit Manager Direct Marketing bij goudengids.be, vat samen: “Met ‘Dialog’ geven we kmo’s alles in handen om proactief en op eenvoudige wijze een complete marketing campagne op te zetten. kmo’s zijn voor goudengids.be een belangrijke partner en we innoveren voortdurend om hun digitale voorkeursconsulent te blijven. ‘Dialog’ is alweer een marketing tool waarmee we bedrijfsleiders helpen om resultaat te boeken zonder grote investeringen van tijd, geld of energie."