Laurent Lejeune benoemd tot Chief Marketing Officer bij goudengids.be

Een nieuwe functie op maat van de ambitie van het bedrijf

Nog geen jaar nadat hij bij goudengids.be aan de slag ging als Directeur Communicatie, krijgt Laurent Lejeune er verantwoordelijkheden bij op het gebied van marketing en de ontwikkeling van New Media-producten.

Laurent Lejeune genoot een opleiding aan de Handelshogeschool ICHEC en deed ervaring op bij grote bedrijven die bekendstaan om hun ijzersterke prestaties op het vlak van marketing en communicatie. Zo legde hij een schitterend parcours af bij Procter & Gamble, Belgacom en Duval Guillaume. Voortaan stelt hij zijn talenten ten dienste van de ontwikkelingsplannen van goudengids.be.

goudengids.be heeft besloten zijn expertisekernen strategisch te herschikken. Zowel de gebruiker als de adverteerder zou daar op korte termijn voordeel van moeten ondervinden.

Als gevolg van deze strategische optimalisatie leidt Laurent Lejeune vanaf vandaag een 60-koppig marketingteam dat operationeel is in de domeinen marketing, communicatie en de ontwikkeling en het beheer van nieuwe producten, met New Media op kop.

“Onder impuls van nieuwe synergieën en door de integratie van onze verschillende expertisedomeinen te stimuleren, willen we de relevantie van onze producten en diensten verder verhogen. Ze zullen dan ook volledig afgestemd zijn op de behoeften van onze gebruikers en onze klanten”, vertelt Laurent Lejeune.

Enkele van de verwachte voordelen van deze optimalisering zijn een grotere flexibiliteit en een aanbod dat beter inspeelt op de veranderde verwachtingen van de klanten, vooral wat online- en mobiele diensten betreft.

De nieuw in het leven geroepen functie van Chief Marketing Officer en de bijbehorende bevoegdheden weerspiegelen de evolutie van goudengids.be als lokaal en digitaal multiservice agentschap voor kmo’s. Het bedrijf is overigens de grootste websitebouwer van het land. Steunend op zijn ervaring, streeft Laurent Lejeune ernaar de rol van goudengids.be als ontbrekende schakel tussen consumenten en lokale bedrijven verder te versterken.